Bestyrelsesmøde 10. maj 2016

Referat af Bestyrelsesmøde

Tirsdag den 10. Maj 2016 kl. 18:30

Tilstede:  Asger Schmidt (AS), Jytte Callesen (JC), Preben Pedersen (PP), Jonna Andersen (JA), Erik Dahl (ED), Klaus Milton Jensen (KM), Henning Kjeldsen (HK) Kent Nissen(KN)

Fraværende:  Peter Riggelsen (PR)

Dagsorden:

  1. Godkendelse af referat fra sidste bestyrelsesmøde
  2. Økonomi og medlemssituation
  3. Rapport fra bestyrelsesmedlemmernes ansvarsområde
  4. Henvendelser fra medlemmerne/indkomne forslag
  5. Eventuelt

 

Referat fra mødet: 

Beslutninger:

  • (JA) – Driving -range lukket for udslag hver onsdag 6:00 – 9:00. Oplysningen tilføjes i Golfbox.
  • (KM) – Åbningstid af klubhuset ændres til intervallet 6.00 – 22.30.
  • (PP) – I forbindelse med Golfugen 29 søges samarbejde med Sol og Strand og Sandskær Camping.
  • (PP) – Forskellige medier for annoncering undersøges.
  • (JA) – ”Flow på banen” – Der vil komme opslag i starterhus på golfboks og i klubben.

 

Ad1: 

Referat godkendt

Ad 2:

Økonomi:

Der mangler pr. d.d. kr. 155.000 fra debitorer (bestående af afdrag på kontingent, juniorer, sponsorer). Heraf er der et udestående på manglende indbetaling af kontingenter fra medlemmer på i alt kr. 78.500 i kontingenter.

Greenfee ligger over budget.

Sponsorindtægter er på budget. Beløbet forventes at blive større inden årets afslutning.

Shop en smule under budget, men forventes at blive reguleret hen over sæsonen.

Konklusion: Vi følger budgettet.

 

Tilgang af nye Medlemmer:

21 indmeldelser og der er 20 begyndere i gang på forskellige stadier.

Desuden medlemmer som er golfere.

 

 

Ad 3:

Fra ”kontoret” (JA):

Der skal være bedre koordinering på, hvem der har deltaget i Golfens Gag og Spil med en Ven. Der er for meget arbejde for kontoret hvis det ikke er gjort færdig.

Konklusion: Der skal navn og mailadresse på alle deltagere til kontoret. Husk det til næste år (er tilføjet på tjeklister til næste gang / år).

 

Turneringsudvalget :

Der er problemer med, at medlemmerne melder for sent til ved turneringerne. Det er ikke godt.

 

Begynderudvalget:

Undervisning og træning forgår som planlagt.

 

Husudvalget:

Lever op til formålet.

 

It-udvalget:

Der arbejdes med hjemmesiden, som mangler opdatering.

 

Juniorudvalget:

Der mangler indmeldelser fra juniorer. Udvalget er ved at få orden på listen, så den passer med de faktiske tal. Bestyrelsen efterlyser et udvalgsmøde.

 

Greenkeeper:

Ønske: driving range lukket for udslag hver onsdag klokken 6:00 – 9:00.

Konklusion: Oplysningen tilføjes golfbox. (JA)

Åbningstid af Klubhuset ændres til intervallet klokken 6.00 – 22.30.

 

Eliteudvalget:

Damerne har vundet begge turneringer. Herreholdet har tabt.

Regionsholdene må selv betale for deltagelse i turneringen.

Herreklubben har arrangeret Spil med en Ven. Her gives gratis prøvemedlemsskab for deltagelse af ikke golfer.

 

Hverveudvalget :

Drøftelse af følgende:

By Night var ikke nogen succes men alligevel fik vi en god kontakt med en Veteranforening som laver en landsdækkende golfturnering. Rene Wiesel tager kontakt. (der er efterfølgende lavet en invitation til soldaterveteraner i området. Arrangementet afvikles d. 18. Juni)

 

I forbindelse med Golfugen 29 søges samarbejde med Sol og Strand og Sandskær Camping (PP).

Forskellige medier for annoncering undersøges. (PP).

 

Der skal bruges penge på markedsføring. Forslag om digital reklame vedtaget. Udgifter til i forbindelse med diverse annonceringer betales til medlem af Hverveudvalget.

 

Ad 4:

Vi har modtaget en henvendelse fra  et af vores medlemmer vedrørende ”flowet på banen” – efterfølgende uddrag:

-… ”I mange år har vi i klubben forsøgt at få medlemmerne til at booke sig sammen på tider, der er eftertragtede – primært weekender og helligdage imellem kl. 8:00-13:00.

Derfor vil jeg bede Bestyrelsen drøfte følgende forslag på det næstekommende bestyrelsesmøde den 10. maj:

Der indføres en lokal regel/booking regel der siger, at 1- og 2. bolde ingen fortrinsret har på banen, såfremt de har haft starttid imellem kl. 8:00-13:00 i weekender eller på helligdage.” ….

Mulighederne blev drøftet.

 

Konklusion:

Der laves et opslag, som klargør, at der i weekender og helligdage fra klokken 9-14 ikke er rettigheder for 1-og 2-bolde. Det betyder, at der ikke skal lukkes igennem. Der opfordres ti,l at man i stedet slår sig sammen i tre- eller fire-bolde.

Bestyrelsen er klar over, at det ikke er uden problemer at sætte begrænsninger – (flights melder fra eller flytter lidt senere tidspunkter).

Der vil komme opslag i starterhus på golfboks og i klubben. (JA)

 

2.

Nyhedsbreve:

På opfordring af et medlem blev punktet drøftet.

Et nyhedsbrevet fra bestyrelsen blev udsendt sammen med andre meddelelser, hvilket efterfølgende har vist sig problematisk, fordi ”man” sletter mails uden interesse.

Konklusion: Nyhedsbreve fra bestyrelsen udsendes særskilt.

 

3.

Fra kommunen henvendelse omkring OL-golf  for 7-9. Klasse i 2017.

PP og JA tager stilling om klubben skal involveres.

 

Ad 5:

 

Eventuelt

Når der er week-end-vagt for bestyrelsesmedlemmerne, skal der udarbejdes en ”to-do liste”, så der er noget at gå i gang med i de stille perioder.

Næste bestyrelsesmøde: tirsdag den 14.  juni 2016

Referent Preben Pedersen (PP)

Udgivet i Referater Bestyrelsesmøder.