Bestyrelsesmøde 13. juni 2017

Referat af Bestyrelsesmøde

 

Tirsdag den 13. juni 2017 kl. 18:30

 

 

Tilstede: Henning Kjeldsen (HK), Jytte Callesen (JC), Preben Pedersen (PP), Mogens Christiansen (MC), Jonna Andersen (JA), Ole Højen (OH), Klaus Milton Jensen (KM), Peter Riggelsen (PR), Mette Lillebæk (ML)

 

Fraværende: —

 

Dagsorden:

 

  1. Godkendelse af referat fra sidst
  2. Økonomi og medlemssituation
  3. Rapport fra bestyrelsesmedlemmernes ansvarsområde
  4. Henvendelser fra medlemmerne/indkomne forslag
  5. Eventuelt

Referat fra mødet:

Ad1:

 Referat godkendt

Ad 2:

Greenfee passer med budget.

Regnskabet viser et merforbrug på lønninger. Årsag: der mangler at blive bogført refusion.

Vi er lidt under budget.

Salgsautomat til kantinen bliver installeret i den kommende uge.

Kontrakt ved Fyns Leasing er forlænget i 2 år.

Medlemmer:

Vi har nu 42 nybegyndere

Ad 3:

Sti fra udkørsel ved Sandskærvej og udkørsel til Barsøvej er ejet af Aabenraa Kommune. Der er ingen servitutter tinglyst for vejen.

Juniorerne er tilmeldt Junioruge (DGU-arrangement) i uge 31. Er videresendt til Juniorudvalget.

 Golfugen 17. – 20. juli:

Drøftelse af ugens forløb. Der indkaldes til møde med hjælperne snarest.

Turneringsudvalg: ”Master Sommersjov 2017 – med fuglefløjt” afvikles for anden gang.

Ad 4:

Henvendelse fra medlemmer:

Forespørgsel om årsagen til, at man ikke kan starte på hul 10 i weekend? Er det nødvendigt?

Svar :

Man har ingen rettigheder, hvis man starter på hul 10. Men der er ingen hindring i at starte på hul 10. Det er selvfølgelig bedst at starte på hul 1, fordi du ikke bliver registreret fra hul 10 i Golfbox.

Det bliver rettet på hjemmesiden.

Spørgsmål/forslag: Ønske om golfuge for juniorer.

Svar:

Forslag at det i år bliver uge 31 (følger DGU denne gang), men fremover skal det være uge 25, 26 eller 27. Sendes videre til juniorudvalget og Ronni.

Forslag om dropzone ved Hul 18

Svar:

Der laves dropzone ved hul 18 (en på hver af side af broen)

Ad 5:

 

Eventuelt:

 Kommentarer fra medlemsundersøgelsen bliver samlet i interessegrupper, og bliver derefter tilsendt bestyrelsen.

Der skal udsendes et Nyhedsbrev 2 gange om måneden. Materiale tilsendes Klaus (KM) og Mette (ML). Klubbens udvalg orienteres om tiltaget.

 

Kommentarer om banen:

  • Rough er for høj.
  • Der skal på hjemmesiden oplyses om hvornår der udføres større arbejder på banen.
  • Problemer med fugt i bagrummet. MC tager sig af det. Fugten kan ikke undgås.

Der plantes et antal ”store” træer som skal vandes med poser omkring træet.

Der plantes træer langs hul 8 og ved hul 3.

Klubben har brug for, at enkelte klubmedlemmer hjælper med at fylde vand på ”vandposerne”. Der følger nærmere i et nyhedsbrev.

Forslag til placering af træer som kan plantes andre steder gives videre til klubben.

Sponsorturnering skal sendes ud som invitation.

 

Udslagshuset, der bruges af træneren, udbedres samtidig bliver der opsat spotlys på resten af det overdækkede range-område, så der kan trænes i den mørke tid.

Der skal sendes en mail til de passive medlemmer med tilbud om to lektioner (én gruppe- og én individuel lektion) for i alt 500 kr. og samtidig med en opfordring til at genoptage golfspillet.

 

 

 

 

 

Næste møde: 11. Juli

 

Referent Preben Pedersen (PP)

Udgivet i Referater Bestyrelsesmøder.