Bestyrelsesmøde 23. maj 2013

Deltagere: Jonna Andersen, N. Preben Pedersen, Ole Herlev Nielsen, Jan Aagaard Andersen, Asger Stenhøj Schmidt og Svend Pedersen.
Afbud fra: Kent Nissen, Jytte Callesen, Carsten Perret-Gentil.

Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra sidst møde
2. Økonomi og medlemmer
3. Klubhus status
4. Bemanding
5. Eventuelt

Referat fra mødet:

Ad 1: Referaterne fra møderne den 14. marts og 9. april blev underskrevet og godkendt.

Ad 2: Jan havde ikke nået at blive færdig med regnskabet, da der mangler lidt omkring shoppen. Der er lidt varelager problematik angående shoppen, som der skal kigges på. Overordnet er resultatet en afvigelse fra budgettet på 200.000 i negativ retning.

Årsagerne findes på greenfee indtægter (40.000), indtægter på sponsorater og afvigelser på løn delen/feriepenge.

Der skal være obs på fakturering at dette foregår hurtigst muligt for at styrke likviditeten.

Status på udbetaling fra LAG kender vi ikke for nuværende. Preben har snakket med Carsten fra LAG og han skulle kontakte Jonna. Jonna har dog desværre intet hørt.

Angående tilskud fra kommunen skal der hurtigst muligt sættes et møde om med Jens angående tilskud.

Angående sponsorater: Vi skal være opmærksomme på hvorledes der faktureres i forhold til barder aftaler.

Træning – der er indtil nu bogført ca. 10.000 på træning i april/maj – der skal mere gang i “salget” af træning.

Tilbud til passive – kr. 2.600 resten af året plus 2 træningstimer ved Wiesel. Tilknyt mentor.

René fremlagde medlemssituationen som for øjeblikket udviser en stigning i medlemmer på samlet 53 nye helårs prøve medlemmer. Der skal stadig være fokus på nye medlemmer hele året.

Ad 3: Alt arbejde på selve klubhus byggeriet er nu færdiggjort – der mangler kun maling på væggen. Alt er sendt til kommunen og vi forventer ibrugtagningstilladelsen hurtigst muligt.

Mht. bag bygningen skal der ikke være ibrugtagningstilladelse men der er desværre problemer angående brandsikring pga. udskiftning af beklædning på væggen ud imod buggy parkering og andre ting. Disse bliver der dog taget hånd om.

Arwos kommer i løbet af 10 dage og nedsætter en pumpe for at vi kan få mere tryk på vandet i klubhuset.

Med hensyn til den sidste belægning kan Ludvigsen først hjælpe os om ca. 3-4 uger.
Leif Binderup har kontakter der nok kan lave søen færdig ved arwos projektet. Derefter står der frivillige klar til at hjælpe med planering med videre.

Med hensyn til belægning skal der kigges efter stenmel, skærver eller andet f.eks. via Krag eller Rolf Bonnichsen.

• Terrassen foroven skal lakeres
• trappen op til 1 sal skal lakeres.
• Rydes op omkring rundelen
• Males stolper i bagrummet
• Lave stopklodser ved buggys, så de ikke køre ind i væggen
• Fræser til planering rundt omkring klubhuset og så græs

Ole har været i forbindelse med kommunen angående ind- og udkørsel fra klubben. Ole har forhørt ang. ændringer af indkørsel vejen.

Mødelokalet – dækning for sol. Asger undersøger ang. priser.

Skærm til opholdslokalet – der blev givet tilladelse til, at en sådan indkøbes.

Ad 4: Jan orienterede om hans møde med Jobcenter. På baggrund af Nikolaj som elev har vi adgang til en rotationsmedarbejder – reglerne for disse rotationsmedarbejdere er nu ændret til, at dette gælder time for time.

Der er allerede i går kommet 4 navne til Jørgen og han har vist allerede valgt en ny medarbejder. Dermed er der heldigvis nu kommet gang i ekstra bemanding på banen. Nu kommer der minimum 1 ekstra meget hurtigt.

Desuden er der ansøgt om en aktiveringsperson hvortil der gives 50 % støtte.

Desuden arbejdes der på en flex medarbejder hvor reglerne er lavet om. Flex-jobbere får i dag betaling for 37 timer om ugen ved kommunen – men vi skal som virksomhed kun betale for det antal timer vi bruger personen – dvs. f.eks. 2-3 timer om ugen til boldopsamling, oprydning i- og omkring klubhus med mere.

For nuværende er der så styr på den nye bemanding – for fremtiden skal der bare sættes tidligere ind med tilskudspersoner.

Ad 5: Hverveudvalget vil lave “Spil med en ven” den 12. juni – og et arrangement sammen med SuperBrugsen den 27. juni.

Beslutninger på mødet:

Ad 1:

Ad 2: Jonna kontakter Carsten fra LAG hurtigst muligt.

René tager fat i Jens hos Kommunen for at aftale møde hurtigst muligt sammen med Jonna. Aftalt møde 13. juni kl. 11:30 i Aabenraa Golfklub

Jonna og René tager en snak med Wiesel angående mere aktivitet omkring træningen!

René udsender Information til alle medlemmer i morgen (fredag 24. maj) angående bagskabe – forventes klar fra 29. maj. Sendt 24/5.

René tilbud til passive. – Sendt 24/5!

Ad 3: Finde dato til arbejdsdag med den sidste belægning rundt omkring klubhuset med mere – også i henhold til hvornår Ludvigsen kan.

René kontakter Amalie 74 33 73 75 ang. hvad vi må smide i containeren.

Preben tjekker ang. Antenneforening med Kent Nissen.

Ad 4:

Ad 5:

Ad 6:

Referent: René Aagaard Andersen

Udgivet i Referater Bestyrelsesmøder.