Bestyrelsesmøde 25. juni 2013

Deltagere: Jonna Andersen, Ole Herlev Nielsen, Jan Aagaard Andersen, Asger Stenhøj Schmidt Kent Nissen og Svend Pedersen.
Afbud fra: N. Preben Pedersen, Jytte Callesen, Carsten Perret-Gentil.
Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra sidst møde
2. Økonomi og medlemmer
3. Formandens kompetencer
4. Personalesituation
5. Klubmesterskab
6. Eventuelt

Referat fra mødet:

Ad 1: Referatet fra sidste møde blev underskrevet og godkendt

Ad 2: På greenfee siden er vi rigtig godt med pr. 31.5 i forhold til budgettet – det samme er vi også på kontingenterne.

På bagskabe er vi lidt bagud, vi må promovere skabene og se om de sidste ikke kan blive lejet ud.

På træningsindtægter er vi langt bagefter. Det samme på sponsordelen. Dog er der uoverensstemmelser i forhold til hvad René har på sin liste og hvad regnskabet udviser.

Shoppen udviser en meget lille avance/fortjeneste i regnskabet som det dog betvivles passer. Derfor skal dette gennemgås.

Lønmæssigt ligger vi på budget – administrationsomkostninger er væsentlig højere, som primært drejer sig om golfbox, kontingent dgu og omkostninger EDB/IT.

Drift og vedl. Maskiner er også højere end budget hvilket primært henfører til reparationer af maskiner. Baneudgifter er til gengæld lavere, drift maskinhus lidt højere.

Ad 3: Jonna tog hendes kompetencer op til diskussion.

Ad 4: Bo er ansat som elev pr. i mandags – og der er nu afsendt tilskudsansøgning, som gerne skulle gå igennem inden de bebudede ændringer i ordningen pr. 1. juli. Dermed vil der blive oparbejdet rotationsmedarbejdertimer til næste år.

Udfordringen for i år bliver dermed vinterperioden alt efter, hvor mange der skal være på gården – Jørgen, eleven og Jens – eller Jørgen og elev. Jan laver et overkast frem til 2014 for at der findes et vurderingsgrundlag til bemandingen. Ole snakker med Jørgen angående mulighederne for afspadsering, nu der er 5 personer på gården.

Ad 5: Turneringsudvalget har oplyst, at de ikke mener, at Klubmesterskaberne ikke ligger ind under Turneringsudvalget.

Carsten Tondering har lovet turneringsudvalget at hjælpe til Klubmesterskaberne.

Det er bestyrelsens opfattelse, at turneringsudvalget står for turneringerne i Aabenraa Golfklub bortset fra Partner turneringer og begynderturneringer. Bestyrelsen og sekretariatet stiller gerne den hjælp til rådighed udvalget måtte ønske. Bestyrelsen har naturligvis forståelse for, at turneringen vil være ny for dem der står for det. Jonna meddeler dette til formanden for udvalget.

Ad 6:

Ole Herlev er ved at få indskribtion i den sten der er skænket af Krag.

Vi har fået tilladelse fra kommunen til at flytte indkørslen til parkeringspladsen – denne tilladelse gælder i 2 år.

Der kigges på en løsning mht. stien på højre side af hul 3. Kan blive blå pæle eller måske hvide pæle.

Klager over fugt i det nye bagrum. Der er naturlig cirkulation i bag bygningen via den måde bygningen er lavet på.

Juniorudvalget: Klubben vil sikkert stå uden juniorudvalg fra næste år. De forældre der skrev sig op (25 numre) viser sig alligevel ikke tilgængelige – interessen for deres børns golf er meget lille. Til sommerlejren har der heldigvis meldt sig hjælpere der ikke er forældre til børnene.

Byggetilladelsen til overdækning?? René rykkede Blaavand i sidste uge og rykker igen i morgen.

Beslutninger på mødet:

Ad 1:

Ad 2: Promovere bagskabe – nu så mange tilbage – først til mølle – derefter venteliste

Ad 3: Tjek sponsorkonti – check butik ! Check DGU kontingent ! Check Golfbox! Check EDB (specielt for fremtidig budgettering)

Ad 4:

Ad 5:

Ad 6:

Referent: René Aagaard Andersen

Udgivet i Referater Bestyrelsesmøder.