Referat af Bestyrelsesmøde
Tirsdag den 8. Marts 2016 kl. 18:30
Tilstede: Preben Pedersen (PP), Jonna Andersen (JA), Erik Dahl (ED), Henning Kjeldsen (HK), Klaus Milton Jensen (KM), Asger Schmidt (AS), Kent Nissen (KN)
Fraværende: : Peter Riggelsen (PR), Jytte Callesen (JC)
Dagsorden:
- Godkendelse af referat fra sidste bestyrelsesmøde
- Økonomi og medlemssituation
- Opfølgning på virksomhedsplan og aktivitetsplan
- Rapport fra bestyrelsesmedlemmernes ansvarsområde
- Henvendelser fra medlemmerne/indkomne forslag
- Eventuelt
Referat fra mødet:
Beslutninger:
- KN – Der kommer en restanceliste til næste møde
- PP – Forretningsorden: Der skal tilføjes, at referater sendes til klubbens mailadresse
- Vedtaget at nybegynderne starter med handicap 72 (når de starter på bane fra teested)
- AS stiller printer til rådighed for turneringsudvalget
- Vedtaget: Regionsgolf hører under eliteudvalget
- AS – Oplysning om hvordan tidligere golfer kan genoptage golfsporten. Proceduren bliver lagt på hjemmesiden under : Medlemskab
- JA – I år skal gæster og spillere betale 5 kr. pr deltager for spisning (ud over prisen for maden)
- AS Banens dag den 9. April og d. 1. Oktober
Ad1:
Godkendt
Ad 2:
Gennemgang af regnskab for perioden. Der skal løbende være en saldo på debitorer så det tydeligt fremgår, hvor store restancer klubben har. KN – Der kommer en restanceliste til næste møde.
Kr. 389.000 i restance pr. d.d.
Konklusion: regnskabet godkendt.
Nybegyndere: 6 seniorer
Nye: 2 juniorer
Der er 7 som endnu ikke har fået alle underskrifter og derfor er ”hvilende” medlemmer.
Ad 3:
Forretningsorden vedtaget.
Kommentar: PP – Der skal tilføjes at referater fra udvalgene sendes til klubbens mailadresse. Referatet ligger til gennemsyn på kontoret.
Ad 4:
Hverveudvalget
Første arrangement er Golfens Dag 17. April. Herefter kommer
Spil med en ven
”By Night” i Aabenraa
Arrangementer for handicap-idræt
Erhvervsforeninger
Næste møde 5. april
Juniorudvalg:
Møde 1. Marts
Fællestræning om mandagen, forældremøde 14. marts
Opfordring til at søge fonde til sommerlejr. Udvalget skal henvende sig til KN om ansøgninger til fonde.
Begynderudvalg:
Helst ikke hold større end 8
Nybegynderne starter med handicap 72 ( når de starter på bane ved teested). Vedtaget
Husudvalg:
Husk som bestyrelsesmedlem at være med til at holde klubhuset i pæn stand.
Sponsorudvalget:
Der er lavet en emneliste som er uddelegeret til medlemmerne af udvalget. D.d. er der indtægter for kr. 249.000,- . Målet er kr. 350.000.
Ny sponsor af bagmærker : Kreditbanken
Sponsormatch: 19. August ( husk det nu!)
Efterlysning af nye medlemmer til sponsorudvalget. Skal være på plads inden efteråret. Det er en fordel at medlemmerne bliver udpeget.
IT-udvalget
Har ikke holdt møde endnu.
Turneringsudvalget:
Turneringerne er fastlagt for det kommende år.
Ønske om at få en pc-er og en printer til bestyrelseslokalet.
AS har en printer som bliver stillet til rådighed for turneringsudvalget.
Banekontroludvalget:
Intet møde endnu
Eliteudvalget:
Alt er afklaret med elitespillerne. Der er lavet spilleplaner mm.
Elitespillerne er blevet opfordret til at være aktive på golfens dag.
Vedtaget: Regionsgolf hører under eliteudvalget
Baneudvalget:
Møde med baneejer greenkeeper og bestyrelsen 7. April 18.00 (spisning).
Banens dag 9. April og d. 1. Oktober.
På greenkeepergården mangler man forskellige værktøjer (må gerne være brugt) . Der udformes et nyhedsbrev af AS.
Oplysning om hvordan tidligere golfer kan genoptage golfsporten. Proceduren bliver lagt på hjemmesiden under : M edlemskab. (AS)
Rene Wiesel:
Er i gang med at arbejde på forskellige tiltag, f. eks : ”det skal være sjovt at spille golf” og lignende.
”Spil med en ven” : Ønske fra Hverveudvalget, at Wiesel bliver medansvarlig for arrangementet.
Ad 5:
Tirsdagspigerne:
Ønske om kunstværk ophængt i klublokalet. Svar: Der er ikke vægplads i klublokalet.
Regionsgolf:
I år skal gæster og spillere betale 5 kr. pr deltager for spisning (ud over prisen for maden)
Regionsgolf skal ind under eliteudvalget (JA)
Ad 6 :
Der er indgået Skoleaftale med Aabenraa kommune. Dette er gældende for 2016 og genforhandles i 2017.
Aabenraa-ugen: Bestyrelsen opfordres til at medvirke i ugen i det omgang, der er muligt.
Ad 7 :
Eventuelt
Næste bestyrelsesmøde: tirsdag den 12. April 2016
Referent Preben Pedersen (PP)