Bestyrelsesmøde 8. marts 2022

Referat fra bestyrelsesmøde tirsdag den 8. marts 2022, kl. 18.30

Sted: Aabenraa Golfklub

Deltagere: Klaus Milton Jensen (KM), Preben Skellgaard (PS), Ole Højen (OH), Palle Christensen (PC), Peter Riggelsen (PR), Lars Rømer (LR), Asger Stenhøj Schmidt (AS).

Afbud: Jytte Callesen, (JC), Carl Aage Lassen (CAL)

Dagsorden:

  1. Godkendelse af referat fra sidste møde
    1. Ingen bemærkninger til referatet.
  1.  Efterretninger
    1. Rekruttering 2022. Et samarbejde med DGU. Klubben deltager i DGU rekrutterings-projekt ”Kvinder og golf” – slags VIP prøvemedlemskab med flere aktiviteter end blot golf. Rekrutteringskampagnen – primært via sociale medier – indledes primo april.
    2. Der vil blive gennemført et hjertestarterkursus. Bestyrelsen foreslår, at de af klubbens ansatte, der ikke i forvejen har kurset, deltager. Derudover bør medlemmer fra KIK deltage. Der vil være 8 pladser til rådighed.
    3. Status på banens shelters. De to, der er sat op, er officielt godkendte. Placering af den tredje og foreløbig sidste er i høring.
    4. DGU er ved at indgå aftale med et firma, der uden omkostning for klubberne opsætter lade standere til el-biler. Bestyrelsen mener, at denne service bør stilles til rådighed for vore medlemmer og greenfeegæster. En passende placering kunne være i tilknytning til den kommende telemast.
    5. Onsdag den 9.marts modtager klubben en sending på 80 store træer med rodklump. Det drejer sig om birk, lind og bøg. Der skal findes yderligere hjælpere til vandingsopgaven. Træet ovenfor den dybe bunker på hul 3 fjernes.
  1. Økonomi og medlemssituation
    1. Medlemskab af KIK forudsætter, at der betales kontingent som fuldtidsmedlem (evt. hverdagsflex i Seniorklub). Dette skal tydeliggøres i respektive vedtægter.
    2. Det aktuelle medlemstal er 593.
    3. OH gennemgik perioderegnskab. Klubben ligger lidt foran budgettet. De stigende energipriser vil også komme til påvirke klubbens økonomi. Vi skal være opmærksom på besparelsesmuligheder.
    4. Bestyrelsen vil undersøge muligheden for designe et flexjob, der vil kunne hjælpe til/aflaste på greenkeepergården. AS tager en drøftelse med Per Ditlev.
  1. Rapport fra bestyrelsesmedlemmernes ansvarsområder
    1. Der skal gøres et forsøg på at etablere et Juniorudvalg. I første omgang søges medlemmer/forældre/bedsteforældre der kunne være interesserede.
    2. Beskrivelserne af de enkelte udvalgs ansvarsområder/opgaver skal gennemgås og justeres. AS screener de nuværende beskrivelser.
    3. Turneringsudvalget har lavet et oplæg til planlægningen af de enkelte turneringer. AS tager en drøftelse omkring oplægget.
    4. Indenfor G7 samarbejdet er vi den eneste klub, hvor medlemmer med PRO status ikke kan deltage i/vinde klubmesterskabet og dermed deltage i Sønderjysk mesterskab. Der bør være ensartede regler.
  1. Kommende aktiviteter/ opgaver – planlægning og ansvarsfordeling
    1. Den ekstraordinære generalforsamling, der skal afholdes for at behandle bestyrelsens forslag om optagelse af lån på 500.000, – kr. Den vil bliveafholdt søndag den 20. marts kl. 1000. PS sørger for indkaldelse. Der laves tilmelding via Golfbox.
    2. Klubbens hjemmeside trænger på visse områder til en make-over.
  1. Henvendelser fra medlemmerne / Indkomne forslag
  1. Eventuelt
    1. Vi har tilmeldt os GLFR. Arbejdet med opmåling af bane og andet indledes snarest. Satser på, at GLFR kan være klar til brug ved første turnering.
    2. KM arbejder videre med at finde en sponsor til bilpræmie ved HIO på hul 18 i forbindelse med UGE 29.
    3. Der vil i nær fremtid blive åbnet for online tilmelding som hjælper ved UGE 29.

Referent: Preben Skellgaard

Udgivet i Nyt fra Aabenraa Golfklub, Referater Bestyrelsesmøder.