Bestyrelsesmøde 9. marts, 2021

Referat bestyrelsesmøde tirsdag den 9. marts 2021, kl. 18.30

Sted: Virtuelt møde grundet corona

Deltagere: Klaus Milton Jensen (KMJ), Jonna Andersen (JA), Torben Petersen (TP), Ole Højen (OH), Jytte Callesen, (JC), Lars Rømer (LR), Carl Aage Lassen (CAL), Peter Riggelsen (PR), Palle Christensen (PC),

Fraværende: Ingen

Dagsorden:

  1. Godkendelse af referat fra sidste møde
  2. Efterretninger
  3. Økonomi og medlemssituation
  4. Rapport fra bestyrelsesmedlemmernes ansvarsområder
  5. Kommende aktiviteter / opgaver – planlægning og ansvarsfordeling
  6. Henvendelser fra medlemmerne / Indkomne forslag
  7. Eventuelt

 

Ad 1:

Godkendt

Ad 2:

KMJ gennemgik nye It-redskaber og statistik fra DGU. Interessant, men vi kan skaffe os samme oplysninger via Golfbox gratis. Klub 7 greenfee aftaler er fornyet for næste år. Haderslev Golfklub er ikke med i aftalerne. Der er ansat en ny greenkeeper assistent.

Ad 3:

Økonomi:

Vi er lidt over budget. Indtægterne er højere end budgetteret primært grundet sponsorindtægterne, omkostningerne er som budgetteret.

Sydbank aftalen er forlænget, og det er ikke længere nødvendigt, at kassekreditten skal nedbringes hvert år. Sydbank vil være desuden være partner for 2 arrangementer i år. Det vil som sædvanligt være Klubmesterskaberne og vi vil også gennemføre en turnering Synbank Open og gerne med deltagere fra andre klubber.

Medlemssituationen:

Pt. 628 medlemmer. Der har været et par udmeldinger fra nye, som ikke kendte til fristen 31. oktober, så også nogle nye indmeldelser.

Der er stadig en del som ikke har betalt kontingent endnu, hvorfor rykkere udsendes snarest. Årsmærker vil være klar til udlevering primo april.

Ad 4:

Eliteudvalg:

Da vi har 4 elitehold i år, skal vi være vært for 4 arrangementer i år, hvor der skal bruges en matchleder. JA tilbød at tage denne tjans. Til gengæld er der ved at blive udarbejdet en kontrakt, hvor elitespillerne forpligtiger sig til at hjælpe til ved diverse klubarrangementer.

Baneudvalg:  

Der er plantet nye træer.

Greens åbner måske til påske, men er fuldstændig afhængig af vejret. Buggies forventes at må bruges fra midt april – igen vejrafhængig.

Renovering af P-pladsen starter 16. marts. Der er brug for frivillig hjælp, som søges via Facebook.

Renovering af broen ved hul 18 starter på fredag. CAL får hjælp af Ole Svenningsen.

Den oprindelige banearkitekt Michael Traasdahl har været og besigtige hul 18. Øen er skabt ovenpå et betonfundament, hvori der er stålwirer som holder hver anden stolpe i bolværket. Så et kollaps er meget lidt tænkelig. Stolperne skal skæret af i toppen og behandles med træbeskyttelse, både for det visuelle indtryk samt for at øge holdbarheden. Den kan betyde, at bolden ved backspin kan trille tilbage i vandet, men sådan var hullet også oprindeligt tænkt. Jorden har blot sat sig de seneste år.

Arwos vandtårn ved hul 9 kan muligvis skødes over til klubben, hvilket kan give nogle nye spændende tee-steder. På sigt kan der muligvis også etableres et toilet deroppe.

Det er besluttes at købe 2 robotklippere til græsområderne omkring klubhuset og putting range.

JC har gang i en række ansøgninger vedrørende støtte til renovering af hul 18.

Hverveudvalg:

Arbejdet med kommunen er midlertidig sat i bero grundet coronaen.

Vi skal intensivere Facebook aktiviteterne for at skaffe nye medlemmer. Ronni har stadig plads på begynderholdene i foråret. Det er også vigtigt at fastholde den positive udvikling, som klubben er inde i.

Ad 5:

Snarest muligt:

Generalforsamling – udskudt indtil videre grundet corona.

Fælles udvalgs – og frivillige møde. Er pt. på standby grundet corona situationen.

Bestyrelsen – arbejdsdag.

April:

Åbningsturnering 25 april. Diskuteres på næste bestyrelsesmøde.

Uge 29 – Planlægningen er startet og tilmelding er åbnet i Golfbox

Ad 6:

Ingen henvendelser

Ad 7:

En revideret gennemgang har vist, at der kan placeres en golfsimulator i det gamle butikslokale ved at lave udveksling på spærene og sætte en kasse op. Der arbejdes videre med projektet.

Automaterne skal flyttes ned i stueetagen, da de forventes at give større salg ved denne placering. Der skal etableres el-stik før flytningen kan gennemføres. Kjeld sørger for dette. Kvik-Flyt kan evt. bruges til fysisk flytning grundet vægt.

Der skal opstille lidt butiksinventar i kontorlokales til salg at bolde, handsker m.m. og evt. polo-shorts med klublogo. POP har initiativet her.

Vi indgår i et samarbejde med bytte af greenfee billetter med andre klubber.

28/7 har vi en booking på 20 mand fra Sønderjyllands Golfklub. CAL har kontakten.

POP checker op med Strandcafeen, hvilke tilbud de kan diske op med, når vi får besøg af større grupper.

 

Referent

Torben Petersen

Udgivet i Nyt fra Aabenraa Golfklub, Referater Bestyrelsesmøder.