Bestyrelsesmøde 10. oktober 2023

Referat fra bestyrelsesmøde tirsdag den 10. oktober 2023, kl. 18.30

Sted: Aabenraa Golfklub

Deltagere: Ole Højen (OH), Preben Skellgaard (PS), Anne Louise Erholt (ALE), Jytte Callesen, (JC), Lars Rømer (LR),

Afbud: Klaus Milton Jensen (KM), Carl Aage Lassen, Peter Riggelsen (PR)

 

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra seneste møde. Godkendt.
  2. Efterretninger
  • Arbejdsdag 28. september. Ca. 25 medlemmer mødte op. Området omkring driving range, parkeringsplads og terrasse fik en make-over.
  • Sønderjysk mesterskab. Blev afviklet hos os. Vi blev sønderjyske mestre.
  • Benniksgaard Golfhotel benytter nu også voucher som de øvrige.
  • Løjt stisystem. Formanden har været i dialog omkring offentlig adgang til stien, der krydser golfbanen. Har præciseret risikoen ved at færdes på denne sti.
  • Aabenraa Business. Vi opsiger vores medlemskab

 

  1. Status på igangværende sager
  • G-drev til referater fra udvalgene. KMJ. Bliver sandsynligvis erstattet af Dropbox.
  • Bortsalg af brugte begyndersæt og sæt fra kopirummet. ALE. Sætter en del af sættene til salg.
  • Genetablering af henvisningsskilte foran klubhuset (Totempælen). PS. Bestilt. Afventer levering.
  • Vores Wall of fame. PS. Bestilt. Afventer levering.
  • Affalds sortering – hvad kan vore leverandør tilbyde. OH. Vores leverandør kan håndtere og tilbyde en ordning med affaldssortering.

 

  1. Økonomi og medlemssituation
  • Økonomi (OH). Vi er stadig lidt bagud i forhold til budgettet, men ligger dog lidt bedre end i forrige måned. Det bliver nødvendigt at regulere kontingentsatserne for 2024. Det er begrundet i inflation og prisstigninger. Bestyrelsen forslår en stigning på 250,- kr. for senior.
  • 625 medlemmer

 

  1. Rapport fra bestyrelsesmedlemmernes ansvarsområder. Punktet udskudt til senere.
  • Aktivitetsudvalg (JC).
  • Arbejdsgrupperne (PS).
  • Baneudvalg (CAL).
  • Begynderudvalg (PS).
  • Eliteudvalg (LR).
  • Juniorudvalg (LR).
  • Regel- og handicapudvalg (ALE).
  • Sponsorudvalg (OH).
  • Turneringsudvalg (LR).
  • UGE 29 udvalg (KM).

 

  1. Kommende aktiviteter/opgaver – planlægning og ansvarsfordeling
  • Affaldshåndtering på banen. Der er enighed om at gå over til affaldssortering i centralt placerede containere og fjerne skraldespandene fra banen. PS tager i første omgang kontakt til chefgreenkeeperen.
  • ”Mød din bestyrelse”. En invitation til medlemmer af arbejdsgrupper og udvalg. november kl. 1900? Vedtaget. PS sørger for invitation.
  • Gaver til klubben. Vi skal have startet dette års indsamling af gaver til klubben. Det indsamlede beløb kan bl.a. bruges til udskiftning af nogle af de bærende planker i broen ved hul 18 samt en ”make-over” af det store mødelokale. PS beder webmaster sætte i gang.
  • DGU regionalmøde i Tønder 2. november. Bestyrelsen inviteres til at deltage.

 

  1. Henvendelser fra medlemmer/indkomne forslag.
  • Pub-op menu i weekender angående kø/trængsel på banen. Det blev vedtaget at sætte en såkaldt advarsel ved bestilling af starttid i weekender. Der skal gøres opmærksom på, at 1- og 2-bolde, der slår ud i tidsrummet 09:00- 14:00 ikke har rettigheder til at blive lukket igennem foran gående 3- og 4-bolde.

 

  1. Eventuelt
  • Der blev talt om besparelsesmuligheder. Der er peget på:
    • En billigere løsning for klubbens mailadresse.
    • Brug af Dropbox i stedet for G-drevet.
    • En billigere løsning for klubbens telefoni. Udgiften bør kunne halveres.
    • Udskiftning til LED lyskilder, hvor det giver mening.
    • Skift af el-leverandør (OH er i gang).
    • Skift af dieselleverandør (Er sket).

Referant
Preben Skellgaard

Udgivet i Nyt fra Aabenraa Golfklub.