Ekstraordinær Generalforsamling 23. marts 2015

Ekstraordinær Generalforsamling

Aabenraa Golfklub

Mandag den 23. marts kl. 19:00 på Løjt Kirkeby skole (multisalen)

Dagsorden ifl. vedtægterne:

1. Valg af dirigent.
  2. Udpegning af stemmetællere.
  3. Beretning om Foreningens virksomhed i det forløbne år.
  4. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
  5. Forelæggelse af budget og fastlæggelse af medlemskontingenter og indskud.
  6. Valg til bestyrelsen – der afholdes valg om samtlige bestyrelsesposter. Da bestyrelsesposterne normalt besættes med skiftende årstal, vil bestyrelsesposterne i dette tilfælde blive besat for 1 hhv. 2 år ad gangen med så og så mange 1 år og så og så mange for 2 år.
  7. Valg af revisor og revisor-suppleant.
  8. Eventuelt.

På valg er:

Jan Aagaard Andersen, Jonna Andersen, Jytte Callesen, Henning Kjeldsen, N. Preben Pedersen, Kent Nissen, Svend Pedersen

Suppleant:

Preben Westh, Carsten Christian Iversen

Ad 1

Jens Jepsen valgt

Jens Jepsen advarede forsamlingen om at den ekstraordinære generalforsamling kun var varslet på mail og som opslag i klubhuset, men ikke varslet på klubbens hjemmeside. Da der ikke var protester blev mødet gennemført.

Ad 3

Beretning

Som I ved, så er der aflagt beretning, men jeg syntes alligevel, jeg lige vil sige et par ord, inden jeg giver ordet til Jens Jepsen for en redegørelse af klubbens situation, som den ser ud nu.

Allerførst, og det er på hele bestyrelsens vegne, tusind tak for alle de opmuntrende opkald, mails og henvendelser der er kommet fra jer. Der har været en utrolig optimisme og tro på, at det hele nok skulle lykkedes , hvilket virkelig giver et boost, når tingene går en lidt imod.

Også en stor tak til vores dygtige greenkeeperteam – selv om de først fik deres februar løn 10 dage inde i marts havde de troen på, at vi nok skulle komme videre og fortsatte ufortrødent med deres arbejde. De kunne den 2. Marts have indgivet konkursbegæring mod klubben for manglende løn, men valgte at fortsætte, så stor tak til dem – giv dem en stor hånd.

En tak skal der også lyde til de investorer, der har gjort det muligt, at jeg står her i dag. Klubben står, med den husleje vi fremadrettet skal betale, rigtig godt rustet til fremtiden og kan vi forsætte med de gode frivillige kræfter, vi har i klubben, bliver dagligdagen meget sjovere. Vi skal stadig tænke økonomi, men det bliver nok på en mere positiv måde fremover.

Og til sidst, inden Jens får ordet, en stor, stor tak til ham. Det arbejde, du har ydet for at redde klubben er nok, både i overført betydning men også i kroner og øre, det største sponsorat, klubben nogensinde har modtaget, så Jens tusind tak og så får du lov til at tage over…

Jens Jepsen:

Jens Jepsen opsummerede hvad der er gået forud før de sidste forhandlinger Klubbens gæld sammenlagt var c. Kr. 20 mio.

Forhandlingerne er mundet ud i en løsning der forudsætter:

1. At Sydbank opretholder kreditten på 1.9 mio. kr.
  2. At Sydbank slipper pant i par 3 bane mv.
  3. At Sydbank fastholder et lavt renteniveau – året ud max 1 % pa.
  4. At kommunen eftergiver gæld med kr. 1 mio. kr.
  5. At Nykredit accepterer at modtage kr. 7 mio. til fuld og endelig afgørelse af Nykredits tilgodehavende og samtidig slipper alle sikkerheder og kaution fra klubben mv.
  6. At Klubhus A/S sælger sine aktiver for ca. kr. 2.25 mio. kr.
  7. At Fonden sælger banen for ca. kr. 5.5 mio. kr.
  8. At der samles en investorkreds med kontante indskud med i alt kr. 7.750.000,-

Investorkredsen er fundet:

Leif Toft, Lars Toft, Peter Madsen, Anders Hedegaard, Joan Vollertsen, Lars Meldgaard, Martin Petersen, Peter Riggelsen, Klaus Peter Riggelsen, en ikke oplyst investor. I alt har 10 investorer hver indskudt kr. 775.000,- .

Aftaledokumenter er under udarbejdelse.

Hus- og banelejen (eks. maskinhuset) bliver kr. 400.000,- mod tidligere kr. 800.000. Lejen ændres ved almindelig prisstigning. (Nettoprisindekset)

• 10 årig lejekontrakt med mulighed for forlængelse.
  • Sydbank har godkendt.
  • Nykredit har godkendt.
  • Kommunen mangler at behandle forholdet på byrådsmøde, dette finder sted den 25/3-15

Ad 4

Jan Aagaard Fremlagede regnskab

Regnskabet blev enstemmigt vedtaget.

Ad 5

Budget fremlagt af Jan A. Andersen

Et overskud på kr. 145.000,-

Budgettet blev enstemmigt vedtaget.

Ad 6

Valg til bestyrelsen:

For 2 år

Asger Schmidt, Jonna Andersen, Kent Nissen

For 1 år

Henning Kjeldsen, Jytte Callesen, N. Preben Pedersen, Svend Pedersen

Nyvalgt i bestyrelsen blev Asger Schmidt.

Bestyrelsen konstituerede sig med Formand Jonna Andersen, Næstformand Svend Pedersen, Kasserer Kent Nissen, sekretær N. Preben Pedersen de øvrige som bestyrelsesmedlemmer.

Valg af suppleant:

Preben Westh

Ad 7.

Valget er foretaget på sidste generalforsamling.

Ad 8.

Da Finn A. Andersen har valgt at træde ud af begynderudvalget blev han i den anledning hædret af forsamlingen for sit store arbejde med at uddanne nye golfspillere.

Der var ligeledes stor anerkendelse til Jan A. Andersen som har valgt at stoppe i bestyrelse. Der var mange roser fra salen med tak for den store indsats Jan har ydet klubben fra den spæde start til hvad klubben er i dag. Uden Jans indsats var Aabenraa Golfklub ikke blevet til noget.

Hverveudvalg: Dorit Grundahl meldte sig til hverveudvalget.

Referent Preben Pedersen

Udgivet i Referater Bestyrelsesmøder.