Bestyrelsesmøde 10. august

Bestyrelsesmøde torsdag den 10. august 2023, kl. 18.30

Sted: Aabenraa Golfklub

Deltagere: Klaus Milton Jensen (KM), Ole Højen (OH), Preben Skellgaard (PS), Anne Louise Erholt (ALE), Jytte Callesen, (JC), Lars Rømer (LR)

Afbud: Carl Aage Lassen, Peter Riggelsen (PR)

 

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra seneste møde. Ingen bemærkninger

 

  1. Konstituering af bestyrelsen som følge af vakance. CAL overtager posten som sekretær, ALE rykker ind som bestyrelsesmedlem. Øvrige medlemmer fortsætter på posten. Ny suppleant vælges senest ved næste generalforsamling.

 

  1. Efterretninger
  • AAGK deltager i Aabenraa Julekalender. Udlodder prøvemedlemskaber. Ingen bemærkninger i øvrigt
  • Nyt på hjemmesiden (medlemstilbud). Klubben modtager jævnligt tilbud fra andre klubber o. lign. Disse tilbud vil fremover kunne ses på hjemmesiden under en særlig tilbudsportal.
  • AAGK kommer med i APP’en ”Oplev Aabenraa”. Vi deltager i studiestart arrangement 12. september. Acces til den pågældende app, kræver en kode, som målgruppen får fra Kommunen.
  • Kort referat fra møde med chefgreenkeeperen (PS). Nogle enkelte punkter uddybet. Vigtigt er, at Per Ditlev fremover vil lave pop-op notat i forbindelse med tidsbestilling såfremt der er særlige forhold, der kan påvirke spillet, som fx prikling, propning mv.

 

  1. Status på igangværende sager
  • G-drev til referater fra udvalgene. Er det kommet i brug? Drevet er lavet, men endnu ikke taget i brug efter intensionen. KMJ arbejder videre.
  • Status på buggyer. Kan vi finde plads til en privatejet mere? Der kan godt findes plads til en enkelt mere. Egentlig er der behov for 2 flere til udlejning. Det er stadig et stort problem, at buggyer ikke sættes korrekt til opladning eller afleveres korrekt. Ikke umiddelbart muligt at pege på en effektiv og realistisk løsning.
  • Bortsalg af brugte begyndersæt. ALE tager opgaven på sig. Skal annonceres via nyhedsbrev, da salg ikke er tilladt på klubbens Facebook side.
  • Bortsalg af sæt fra kopirummet. Som med de brugte sæt.
  • Genetablering af henvisningsskilte foran klubhuset (Totempælen). PS indhenter et tilbud.
  • Vores Wall of Fame Er ikke ført op til dato. PS indhenter et tilbud.
  • Etablering af forplejningsgruppe ved turneringer. OH kontakter en mulig koordinator. Skal der grilles eller andet i forbindelse med en turnering, skal turneringsledelsen varsle mindst 2 uger i forvejen.

 

  1. Økonomi og medlemssituation
  • Økonomi (OH). OH er lige vendt hjem efter rejse, så perioderegnskab er ikke klar.
  • 603

 

  1. Rapport fra bestyrelsesmedlemmernes ansvarsområder
  • Aktivitetsudvalg (JC). ”Hyggegolf”, som blev lanceret i foråret, ser ud til at fungere rigtig godt. Pæn opbakning. I weekenden 23 – 24 september afholdes endnu en gratis weekend, hvor ny kan prøve golf. Har vist sig at være en effektiv hvervemetode.
  • Arbejdsgrupperne (PS). Der er nu lavet en ny oversigt over, hvem der medlem af en eller flere arbejdsgrupper. Det er meningen, at hver enkelt arbejdsgruppe skal præsenteres kort på hjemmesiden, så medlemmer har nem adgang til at melde sig til.
  • Baneudvalg (CAL). Intet.
  • Begynderudvalg (PS). Det sidste begynderhold starter 19. august med indtil videre 5 deltagere. 8 begyndere har henover sommeren gennemført individuelle forløb.
  • Eliteudvalg (LR). Kører rigtig fint. Herreholdet er rykket op i 3. division. Damerne er så godt som sikre på at skulle spille i 1. division næste år. Der spilles slutrunde den 13.august.
  • Juniorudvalg (LR). Intet.
  • Regel- og handicapudvalg (ALE). Udvalget har fået en oversigt over antal bekræftede privatrunder kontra antal indberetninger af scores i juni måned i år. Der er en markant diskrepans. Vil præcisere regler for indberetning.
  • Sponsorudvalg (OH). Intet.
  • Turneringsudvalg (LR). Kører planmæssigt.
  • UGE 29 udvalg (KM). Skal holde evalueringsmøde. Rigtig god afvikling af ugen.

 

  1. Kommende aktiviteter/opgaver – planlægning og ansvarsfordeling
  • Samarbejdsaftaler med alle udvalg i klubben. Det er hensigten at få beskrevet samtlige udvalg, så der er klare retningslinjer for samarbejdet mellem bestyrelse og udvalg.
  • Affaldshåndtering på banen. Trenden går i retning af affaldssortering i golfklubberne. Så i stedet for skraldespande på banen, etableres der en central station til affaldssortering. OH vil undersøge, hvad vores leverandør kan tilbyde. Derefter tages emnet op igen.
  • Aftale med Hotel Benniksgaard om voucher som Christies og Slukefter. PS taler videre med Ronni om emnet.
  • ”Mød din bestyrelse”. En invitation til medlemmer af arbejdsgrupper og udvalg. Der skal etableres et møde primo november. PS ansvarlig.

 

  1. Henvendelser fra medlemmer/indkomne forslag.
  • Flugtvejsplan for bygningen. PS går videre med sagen. Det er et ufravigeligt krav, at klubben overholder brandmyndighedernes anvisninger.

 

  1. Eventuelt
  • Leisure Break og Albrecht Golf Guide. Ikke interesseret
  • Der blev drøftet en række praktiske forhold omkring etablering af faciliteterne i Arena Aabenraa.
  • OH og LR arbejder med nyt alarmsystem.
  • KMJ skifter kode på alarm til gammel butik.

 

Referent: Preben Skellgaard

Udgivet i Nyt fra Aabenraa Golfklub, Referater Bestyrelsesmøder.