Bestyrelsesmøde 19. Maj 2015

Referat af Bestyrelsesmøde

Tirsdag den 19. Maj 2015 kl. 18:30

Tilstede: Henning Kjeldsen (HK), Asger Schmidt (AS), Jytte Callesen (JC), Preben Westh (PW), Svend Pedersen (SP), Preben Pedersen (PP), Kent Nissen (KN), Erik Dahl (ED), Jonna Andersen (JA).
Fraværende: Jytte Callesen (JC)

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat fra sidste bestyrelsesmøde
2. Økonomi og medlemssituation
3. Evaluering på overordnet strategi (skal sikre enighed om mål, retningslinjerne, ansvarsfordeling og hastighed)
4. Opfølgning på virksomhedsplan og aktivitetsplan
5. Rapport fra bestyrelsesmedlemmernes ansvarsområde
6. Henvendelser fra medlemmerne/indkomne forslag
7. Eventuelt (Drøftelse af nye mødeterminer forslag 2. Tirsdag i måneden)

8. Evaluering på overordnet strategi (skal sikre enighed om mål, retningslinjerne, ansvarsfordeling og hastighed)

Beslutninger og arbejdsopgaver på mødet:

• PP laver oversigt over arbejdsopgaver når man er weekendvagt på klubben.
• Ønske om at få sat antal på de forskellige kontingentgrupper . En ajourført liste kommer på næste møde. (JA)
• Der skal laves en PowerPoint præsentation med sponsortilbud PP, ED
• Forslag til ny parkeringsplads laves som tegnekonkurrence. Der skal laves en beskrivelse hvad pladsen kan indeholde og hvilke begrænsninger (jordvarmeslanger). HK

Referat fra mødet:

Ad1:

Godkendt

Ad 2:

Klubbens økonomi blev gennemgået med følgende kommentarer:

Regnskabet er -250.000 bagud i forhold til budget, men det er afvigelser som udjævnes over tid. Maj måned ser mere retvisende ud. Nogle af grundene dels restancer og ikke udsendte fakturaer til sponsorer.

Følgende poster trækker til plussiden:
+ på husleje
+ greenkeeper
+ på renten til Sydbank
i alt omkring kr. 80.000

Kontingent: Der er udsendt rykkere for ca. Kr. 100.000 .
Sponsorer: der er sendt regning på kr. 45.000 og der kommer flere
– kr. 10.000 på greenfee.

Der blev fremsat ønske om at få sat antal på de forskellige kontingentgrupper. En ajourført liste kommer på næste møde. (JA)

• Regnskabet skal kun være i hovedtal
• Likviditetsoversigt skal med til møderne.

Regning på bagskab er endnu ikke udsendt til medlemmerne.

32 nybegyndere er startet på d-turneringer.

Ad 3:

Punktet udsat. Der er på sidste bestyrelsesmøde nedsat et udvalg, som skal redigere bestyrelsens forretningsorden.

Ad 4:

Aktivitetsplan – Hverveudvalget:
Gennemgang af hvad der skal foregå på dyrskuet. Forventningen til aktiviteten er at der bliver tilgang af nye medlemmer (5-6 nye). Der mangler et antal som hjælpere. Der gøres en indsats inden weekenden.

Weekendvagt:
PP laver oversigt over arbejdsopgaver når man som bestyrelsesmedlem har weekendvagt på klubben.
Ad 5:

Sponsorudvalg: ED har lavet en beskrivelse af klubbens sponsortilbud.

Bestyrelsesmedlemmer opfordres til at finde nye sponsorer. ED formidler.

Der afholdes møde med ejerne angående nye sponsorater.
Der skal produceres en PowerPoint præsentation med sponsortilbud. PP, ED

Hverveudvalg: Forslag om at der laves flere åbne turneringer, så spillere fra andre klubber kan få et indtryk af vores golfbane.

Der skal forberedes begynderhold i løbet af sidste halvår af 2015 så de kan begynde sæsonen 2016 med det grønne kort.

Asger holder MUS-samtale med Jørgen Slothus

Ad 6 :

Forslag: forbedring af klubbens parkeringsplads. Der udskrives en tegnekonkurrence om udformningen af parkeringspladsen. Der skal laves en beskrivelse hvad pladsen kan indeholde og hvilke begrænsninger (jordvarmeslanger) der skal tages hensyn til. HK

Ad 7 :

Hvorfor er der altid turnering om søndagen? Svar: der er i år flere turneringer som afvikles om lørdagen så der er ikke nogen fast regel om dagen.

Tirsdagspigerne vil gerne have en tavle hvor man kan se hvem der har lavet Birdie i løbet af sæsonen. Bestyrelsen vil anbefale at opslagstavlerne skal bruges til dette i stedet for at bruge fællesrummet.

Fællesrummet er til diverse mesterskaber samt hole in one og anden golfudsmykning.

Kaffeautomat fra Caffax installeres i løbet af den kommende uge.

Mødedato fremover er den 2. tirsdag i måneden.

Næste møde : 9. Juni 2015 kl. 18.30 i Klubhuset

Referent Preben Pedersen (PP)

Udgivet i Referater Bestyrelsesmøder.